martes, marzo 28, 2006

¿Cómo se escribe un poema?

Eso me lo han preguntado muchas veces. La respuesta, al estilo consultor, es: depende.

No tengo una receta única. A veces el poema me sale en muy poco tiempo, en un torrente de creatividad....y otras veces estoy atascado en la primera estrofa, arreglando un verso que cojea, que lo dejo para otro día en el que esté más lúcido.

Os dejo un poema mío que salió publicado en el concurso de La Vanguardia. Está en catalán, pero creo que se entiende bien aunque no sepáis la lengua. Si me equivoco, para eso están los comentarios.

Calaix desastre

Tres postals de la teva illa maleïda
Un bitllet trencat, un clauer de fusta
La meva ploma optimista i lletraferida
Cinc monedes i una ferida injusta

Una carta d'amor, no segellada
escrita amb la meva ma tremolosa
Un peluix vell i trist, la teva arracada
trobada sota el meu llit una nit calorosa

Una llibreta malenconiosa i austera
Dues entrades de cinema, sessió golfa
Un "no m'oblidis", regal d'una altra era
Un rellotge espatllat i una ànima orfe

Dues esquerdes del meu cor trencat
Una foto teva amb mirada de xai
Un gra d'esperança, mig amagat
i un "Adéu" que no s'oblida mai

3 Comments:

A las 2/4/06 00:34, Blogger Violant de Bru dijo...

Hola Bard, quin concurs de La Vanguardia era? Un e-poemes no ja que només deixaven publicar de 3 a 8 versos.
Jo també hi vaig participar als e-poemes i me'n van publicar dos. Curiosament l'únic que no em van publicar és el que ahir vaig penjar al meu bloc: http://violantdebru.blocat.com
Molt bonic el teu per cert.

 
A las 3/4/06 00:19, Blogger Edin dijo...

Hola Violant,

El concurs era e-poemes, el que passa és que vaig presentar només les dues últimes estrofes (8 versos).

Els teus també son molt bonics, per cert. :-)

 
A las 3/4/06 00:54, Blogger Violant de Bru dijo...

Gràcies Bard, a veure si aquest any el tornen a convocar i ens trobem allà, seria fantàstic!

 

Publicar un comentario

<< Portada