sábado, febrero 25, 2006

Nuberu

El Nuberu es un ser mitológico asturiano, que habita en las nubes y que provoca las lluvias y los truenos, cargándolas y descargándolas. Es un ser a caballo entre malo y bueno, con un poco de cada característica. Es feo, con barba, dedos largos y un sombrero negro.

También se llama así el grupo de música en asturianu más conocido. Reconozco que tengo sensibilidad especial hacia Asturias, por eso siento mucho que su lengua autóctona esté desapareciendo lentamente.



Una canción en asturianu que comparto con todos vosotros:

Pastor que tas nel monte, pastor,
y duermes ente la rama,
si te caseres conmigo, pastor,
duermes en bona cama, y anda, y anda.

Soi nacíu na cabaña, sí, sí,
y pastora foi mio madre,
morrería yo nel llanu, sí, sí,
que me faltaría l'aire, y anda, y anda.

Pastor que tas nel monte, pastor,
descalzu y triando breñes,
si te casares conmigo, pastor,
calzares bones madreñes, y anda, y anda.

Salto y brinco per tol monte, sí, sí,
descalzu y triando espinos,
meyor que nesos llugares, sí, sí,
con madreñes y escarpinos, y anda, y anda.

Pastor que tas nel monte, pastor,
comiendo pan de centenu,
si te casares conmigo, pastor,
comieres del trigu buenu, y anda, y anda.

Comiendo pan de centenu, sí, sí,
descalzu y durmiendo en rama,
tengo yo nestes altures, sí, sí,
la tranquilidá del alma, y anda, y anda.

Yo subiré a la montaña, sí, sí,
y pastora me fadré,
dormiré na to cabaña, pastor,
y el rebañu curiaré, y anda, y anda.

3 Comments:

A las 27/2/06 12:05, Anonymous Anónimo dijo...

No sabia la història del Nuberu bard, però m´ha encantat, tot el que sigui folklore ;-)! Respecte al que dius de l´asturià, és una pena, perquè no és la única en què passa això, però mentres hi hagi gent al món que es preocupi com tu, tot anirà bé ;-)

 
A las 1/3/06 12:45, Anonymous Anónimo dijo...

sempre és reconfortant veure que hi ha algú més preocupat pel dany irreparable que significa la pèrdua d'una llengua

 
A las 10/3/06 13:34, Anonymous Anónimo dijo...

fa molts dies que no tenim notícies teves... :-(

 

Publicar un comentario

<< Portada